J.a-kobieta J.a-kobieta
126
BLOG

W samą porę

J.a-kobieta J.a-kobieta Praca Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

"zwiałam" z poprzedniej pracy, bo wiedziałam, że pracodawca nie dostosuje wynagrodzenia do przepisów. Sondowałam jego poglądy na ten temat i doszłam do wniosku, że poszukam innej pracy, skoro nie zamierza respektować przepisów, dotyczących minimalnej stawki godzinowej na umowie zlecenie.

pracodawcy, którzy "gimnastykują" się wymyślając przeszkody swoim pracownikom, by tylko pomniejszyć ich wynagrodzenie. Planowanie kar umownych, dodatkowo płatne narzędzia potrzebne w miejscu pracy, czyli usługa wypożyczenia np. mopa, czy innych akcesoriów potrzebnych w pracy.

Wyobrażam sobie, że mogą też chcieć kasę za pisanie firmowym długopisem, czy za kartki np. do ksero. Inwencja pracodawców jest pewnie nieograniczona, by oskubać pracownika i nie ma na nich mocnych.

Mam pracę, w której dostaję 13 PLN, na dodatek blisko domu, więc odpadają koszty dojazdu. Poza tym w dogodnych godzinach, w takich jak mi odpowiadają. Jak chcę więcej, to mogę, ale nie muszę przyjść w sobotę i wtedy mam płacone nadgodziny. Do tego dobra atmosfera, praca z osobami młodymi, które ucząc się dorabiają. Zwariowane pomysły, jak np. akcja z ubraniem dwóch różnych skarpet i pochwaleniem się tym przed innymi. W sumie takie drobiazgi, które sprawiają, że idzie się do pracy z chęcią. Może też jestem w innej sytuacji, bo ja już nic nie muszę, a wszystko mogę i to mnie w pewien sposób wyróżnia.

Szybko zrozumiałam, że praca to nie wszystko, że nie wolno dawać się wykorzystywać tak pracodawcy, jak i pracownikom. Poza tym nie przywiązywałam się do miejsca pracy i jak mi nie odpowiadała, to potrafiłam zrezygnować i nie wyobrażam sobie, bym mogła pracować w jednym miejscu aż do emerytury.

Człowiek powinien chcieć sprawdzić się w różnych firmach, zamiast siedzieć w jednym miejscu i narzekać, że wypalony, że znudzony i że wszystko jest do bani.

13:53

Tagi: praca, 13 zł, ja, zlecenie


 

J.a-kobieta
O mnie J.a-kobieta

Dla mnie życie jest czymś najlepszym, co mogło mi się przytrafić kiedykolwiek 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo