J.a-kobieta J.a-kobieta
684
BLOG

Czy emigracja jest pożyteczna?

J.a-kobieta J.a-kobieta Emigracja Obserwuj temat Obserwuj notkę 32

Zdaję sobie sprawę, że na tak postawione pytanie znajdzie się wiele odpowiedzi, bo to zależy od punktu widzenia. Dla jednych będzie czymś ważnym, wskazanym i pożądanym, dla drugich niekoniecznie, jeszcze inni powiedzą, że u tych, którzy chcą wyjechać z patriotyzmem jest krucho lub nie ma go wcale.

Tym nie mniej wielu Polaków rozważa wyjazd i jest to grupa 14%, więc wcale nie tak mało. Jedni deklarują, że jadą na krótko, by jednak pozostać, inni wracają po kilku, czy kilkunastu miesiącach.

Ja się tym ludziom nie dziwię, sama też bym pojechała, jednak chyba bariera wiekowa mnie raczej dyskwalifikuje, choć chcę się mylić. Na próbę złożyłam CV w kilku Agencjach i zobaczę jak się rozwinie sytuacja. Przyznam, że chętnie popracowałabym na innych zasadach, by mieć porównanie. Poza tym przez większość życia zawodowego pracowałam umysłowo, więc dla odmiany trzeba spróbować swoich sił w pracach mniej umysłowych, a bardziej fizycznych? 

Myliłam się co do wieku, bo jednak odezwała się Agencja, która nie zwraca na to uwagi. Jednak synowie podnieśli alarm, strasząc mnie różnymi przeciwnościami jak bariera językowa, mniejsza wydajność i ilość godzin. Nawet w pracy uznali, że to mierny pomysł i uznali, że lepiej jak zostanę. Kto powiedział, że muszę pracować np. 8 godzin, skoro mogę wybrać pół etatu. Moi prywatni "ochroniarze" dbają o mnie i zwyczajnie martwią się moimi pomysłami. Miło jest wiedzieć, że tak jest.

Na razie odpuściłam, choć gdzieś w tle ta myśl mi kołacze. Tu, w pracy mam małe sukcesy, tylko niestety nie przekładają się one na wymierne korzyści, choć ostatnio zostałam doceniona nagrodą rzeczową, zawsze to coś. Trzeba umieć cieszyć się z drobnostek, bo z nich przede wszystkim składa się życie.

image

"Pośród deklarujących gotowość wyjazdu, 29 proc. z nich planuje wyjechać na zaledwie około trzy miesiące, ale aż 20 proc. chce opuścić Polskę na stałe. 17,2 proc. mówi o tym, że chcieliby opuścić Polskę "na kilka lat", a 11 proc. - na rok. Niespełna 13 proc. jest gotowych wyemigrować na pół roku." 

Jednak grupa 20% chce wyjechać na stałe i w sumie jest smutne, bo znaczy, że tych ludzi Polska nie jest w stanie zainteresować, zagospodarować dając im poczucie finansowego bezpieczeństwa, a bez niego nie ma co marzyć o dobrym i godnym życiu. Skoro człowiek pracując tu, nie jest w stanie opłacić rachunków, mieć na utrzymanie i trochę odłożyć, to będzie szukał innych możliwości.

Nic nie wskazuje na to, by miało to się zmienić na przestrzeni dekad, żadne nadrabianie zaległości nie pomoże, bo nie może. Tu jestem pesymistką, niestety.

Jestem optymistką, jeżeli chodzi o mnie, tak sama dla siebie, tu niczego już nie osiągnę, więc patrzę w drugą stronę. I wcale nie boję się zaczynać od początku. Poza tym, zmiany są potrzebne, by nie popadać w rutynę, by poznać innych ludzi, zwyczaje, kulturę i cieszyć się, że miało się do tego okazję.




J.a-kobieta
O mnie J.a-kobieta

Dla mnie życie jest czymś najlepszym, co mogło mi się przytrafić kiedykolwiek 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo